Phuket

Halloj!
Allting är underbart med oss, lite datasittande därför dålig uppdatering! Kommer nog mest att uppdatera på resdagboken. Länken har ni i inlgget nedanför :)

Har skrivit ett långt inlägg där nu så gå in och läs och håll er uppdaterade ;)

THAILAND ÄR UNDERBART :D

Ont i magen

Nu sitter jag här vid datan. Dagen har spenderats åt att inhandla lite smågrejer inför resan, umgås med familjen, myst framför tvn, varit och sagt hej då till mormor och morfar och såklart packat ihop de sista. För imorgon gott folk så börjar min och tjejernas resa mot varmare breddgrader! Det ska bli så sjukt underbart och jag tror att vi kommer ha det så roligt tillsammans, men denna jävla resfeber håller på att ta dö på mig känns det som. Så mycket tankar som går runt i huvudet och det känns som att jag skakar konstant.

Men nervositeten brukar försvinna när man väl sitter på planet och man vet att man är påväg. Ska bli grymt spännande att åka iväg själv och behöva vara självständig. Tror att vi kommer fixa det gallant. Tåget går härifrån klockan 8 imorgon bitti, ska träffa tjejerna på stationen och sedan väntar en tåg resa ner mot arlanda. Väl där blir det mat, in checkning och tax free. Klockan halv 3 ska planet lyfta och vi är påväg! Vi är väl framme i thailand runt 00:00 svensktid då är klockan 06:00 i thailand.

Direkt när vi har landat i Bangkok så kommer vi gå vidare mot inrikes och nästa plan som ska ta oss till Phuket flygplats. Den flygresan tar väl cirkus en timme. Väl framme i Phuket väntar en bil på oss som ska ta oss till hotellet, tar väl cirka 45 min från flygplatsen. Sedan blir det att äta lunch, byta om till bikini och ta vara på dagen. Är nog framme vid hotellet runt 11 så har hela dagen framför oss. Blir en glassig dag på stranden.

Just ja, jag har skaffat en resdagbok som jag kommer att länka i slutet av detta inlägg. Jag vet inte vilken av bloggarna jag kommer att använda mig av, men troligast kommer jag mest att skriva på den andra bloggen men kommer nog också slänga in ett inlägg här. Ni får checka båda helt enkelt, så ska jag försöka bjuda på så mycket som möjligt av våran tripp. Hoppas att det uppskattas!

Tåget går nu om cirka 8 timmar och jag är svin nervös, börjar förstå att jag imorgon ska sitta 10 timmar på ett flyg påväg till paradiset. Det är med skräckblandad förtjusning som man tänker på flygningen. Hoppas verkligen att den går bra, helt felfri. Nu hoppas jag att min syster ringer snart och säger att jag ska hämta henne så att jag sedan kan lägga mig ner i sängen och "sova".

Kommer att sakna alla mina nära och kära här hemma såklart. Familj, släkt och vänner. Hoppas att ni får det bra här hemma i kalla/regniga sverige så ses vi igen i början på november. Jag älskar er, ni vet vilka ni är <3

Extra mycket kärlek till min familj:
Mamma
Pappa
Syster

Hoppas att ni får det bra, för det ska jag ha! :) Nästa gång skriver jag från playan!

Resdagboken:

Värdelös

Värdelös kan man ju säga att jag är på att blogga. Usch. Hade inte tänkt att göra mig lång randig nu heller utan bara slänga in ett förlåt, för nu ska jag nämligen gå och krypa ner i sängen!

Ska försöka skriva lite imorgon. God natt.

8 oktober

Vila fina höst dagar det är nuförtiden. Imorse hade jag ställt klockan på halv 10, klev upp åt frukost och sedan gick jag med Laban till mormor och morfar. Det var riktigt skönt! När jag kom hem så städade jag huset och nu sitter jag här. Ska strax ut och gå med Laban.

Ikväll blir det träning. Isen var klar i tisdags så vi kunde redan då gå uit och träna på is. Det är grymt roligt att ha kommit igång igen. Roligt att kunna träna lite på is också nu innan jag åker.

Bara 9 dagar kvar nu! Åh herregud vad jag längtar. Kommer bli underbart.

Musik

Tisdagen

Halloj, hoppas att allt är fin fint med er. Med mig är allting bra, lite träningsverk men det är väl skönt de med. Idag är det tisdag och jag har inte så mycket inplanerat. Har varit ute i skogen med Laban och nu håller jag på att tvätta för fullt, duktigt!

Ikväll blir det träning. Dock inte på is utan blir ett till fys pass, förhoppningsvis det sista. Kan nog få träna på is nästa vecka, eller kanske till någon annan dag nu i veckan.

Idag är det bara 11 dagar kvar tills jag åker också. Resfebern har faktiskt försvunnit, men den lär nog komma tillbaka till veckan, lite skraj för att flyga. Men det ska bli underbart att få åka iväg iallafall, speciellt nu när kyla börjar komma hit till sverige.

Nu ska jag gå och hänga maskin, ha de!

Hemma

Nu är jag hemma igen efter helgens träningsläger. Det var sjukt roligt att komma ut på is igen! Helgen blev mycket mindre tuff än vi förväntat oss. Har till mesta dels spelat matcher. Något extremt roligt är att i tisdags när vi tränade så hade dom börjat med att göra isen i våran hall så förhoppningsvis kommer vi igång med träningen snart. Ska bli roligt att kunna träna upp sig och prestera till max på tävlingar.

Vi snackade även om att starta en blogg, laget. Så inom snar framtid så kanske.

Elitjuniorläger

Idag åker jag och tjerna upp till härnösand på läger, åker runt halv 6. Kommer inte att ha tillgång till dator så någon uppdatering lär det inte bli förens efter helgens slut. Håller nu på att packa det sista så att jag sedan kan åka utan att ha behövt glömt nått.

Trevlig helg, håll tummarna att jag överlever min!

Hotellen betald

Nu har tjejerna precis åkt hem. Vi har nu betalt klart hotellen så nu är det bara att börja spara till shopping och mat pengar! Fyfan, fattar ni att jag snart ligger och glassar på en vacker strand med en paraply drink?! Det är knappt så att jag förstår det. Det blev också en hel del snack och skratt som alltid. Tror verkligen att vi kommer att få det kanon roligt!

Nu blir det till att packa för mig eftersom jag och tjejerna åker upp till härnösand imorgon. Kommer bli en hård helg, känns som att den största delen av packningen kommer bestå av träningskläder. Hoppas att helgen blir grym.

Ska även hinna med att se idol och duscha så nu får jag sätta fart.

Robin Bengtsson

Design

Lite förändring.

Hope you like it :)

Ett stycke laban

På tiden att det skrivs något

Halloj, det var inte igår!
Shit vad jag är värdelös på detta, verkligen. Säger varje gång att jag ska försöka bli bättre men jag lyckas då aldrig. Nu är jag iallafall hemma efter en hel vecka ner i dalarna hos Ida och Tomas. Resan började på söndagen den 27/9, jag åkte och hämtade upp Philip och Johan och sedan började resan neröver. Jag körde hela vägen och det gick bra. Var framme på kvällen då blev det lite bak och mys framför tvn.

På måndagen var vi på aquanova, typ som paradisbadet. Där var vi i nån timme och sedan åkte vi hem och var allmänt seg hela dagen, vi var som ett par pensionärer allihop! De resterande dagarna på veckan blev det kupolen, tennis, promenader, fest, marknad, innebandy och bara umgås. Efter en underbar vecka var det i söndags dags att ta sitt pick och pack och åka hem. Var tänkt att Johan och Philip skulle åka hem på torsdagen men de stannade och åkte med mig hem istället, så jag slapp att köra själv.

Jag körde även hela vägen hem och i iggesund blev det stopp för att käka pizza. Kan ju säga att vi både började och slutade resan med snabbmat. Så nu när man kommit hem så blev det ändring på de. Har varit ute och gått 30-45 min promenader varje dag sen jag kom hem. Faktiskt riktigt skönt men det börjar bli svinit kallt ute nu! I tisdags var det fys med laget och det var väl behövligt.

I måndags fick jag reda på att vårat juniorlag ska få åka på elitjuniorläger i helgen. Det känns grymt då det bara var tre lag från junior sm som platsade. Så imorgon så åker jag, Maria, Jossan och Cassandra upp till härnösand för hård träning. Känner grymt roligt men jag tror att helgen kommer sluta i enorm träningsverk! Men det ska bli grymt roligt att få komma ut på is igen.

Nu är det inte långt kvar tills jag befinner mig på en strand i thailand heller. Det är idag 16 dagar kvar tills vi åker. Och det känns underbart nu när hösten verkligen börjar krypa på att man ska bort till sol och bad. Dock mindre roligt att det är tsunami varning.

Idag är det torsdag och runt 5 så kommer mina res kompisar Amanda och Elin hit, vi ska betala resten av hotellen och bara snacka om hur underbart vi kommer att få det och hur få dagar det är kvar tills vi åker. Ska bli underbart!

Nu säger jag det än en gång och lovar att jag ska försöka hålla det, jag ska bli bättre på att uppdatera.