25 September

Gokväll!
Jag har jobbat 8-18 idag och mitt huvud dunkar som jag vet inte vad. Det blir inte heller bättre av att massa tankar snurrar runt och inte får något konkret svar.

Samtidigt som jag skriver detta har jag en penna i min högra hand och ett block i mitt knä. Jag sitter och letar efter utbildningar och kurser till våren. Vissa sidor är det roligt att söka på men vissa är kaos. Hittar ingenting. Men men nu till mitt lilla "stora" problem.

Jag har länge varit inne på socionom eller krimonolog nu. Men nu när jag satt och sökte distans utbildningar från Sundsvall/Härnösand så finns det att man kan söka grundlärarutbildning nu till våren och det fick mig att tänka till lite. Vad vill jag?!

Att bli grundlärare var något jag var inne på före socionom och nu dyker möjligheten upp att kanske börja plugga det till våren. Det finns helt klart fördelar med att söka en lärarutbildning och det är just att man är inramad i ett område, man blir liksom lärare. Medans en socionom utbildning inte lägger dig i något speciellt fack vilket också såklart har sina för och nackdelar. SVÅRT!

Nu måste jag ta en alvedon och sova på saken, god natt. Kom gärna med råd om ni vill.

/ n

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag tror lärare är bra. Framtidsutsikterna är goda! Jag är lite goda! Jag är sugen på lågstadielärare :)

2011-09-25 @ 23:18:52
URL: http://spjulia.blogg.se/
Postat av: anette

tror du skulle bli en jättebra lärare...det har du ju funderat på förut. testa och sök så kan du ju bestämma dig om du kommer in i skolan. du får lite mer tid att tänka. kram!

2011-09-26 @ 20:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0