6 Oktober

Goddag!
Idag är det torsdag, jag är ledig och sitter fortfarande i soffan med koppen på bordet. Klev upp runt halv 11 idag och har nyss ätit lite frukost. Nu ska jag berätta lite kort om vad vi fick göra i helgen och sedan ska jag städa lite.

Torsdagen: Åkte jag upp till Sundsvall tidigt på morgonen så när jag var framme runt halv 11 så åkte jag till mormor och morfar och fick äta underbar risgrynsgröt. Sedan åkte jag och morfar ut till birsta där vi gick en sväng på stadium och köpte en jacka och sedan åkte jag hem och gick ut med världens bästa hund, Laban!


Fredagen: Åkte jag och lillasyster Cassandra ut till birsta för att shoppa lite. Kom hem med lite smått och gott och även curlingkläderna! Väl hemma runt 15 var det bara att inprinsip byta bil och sedan åka in mot stan för att hämta Maria och Jossan, sedan begav vi oss upp till Östersund.


Vi kom fram runt 19 och vid 20 så hade vi samling på hotellet för att gå igenom helgen med alla andra lag. Det var färdigt runt 22 och då gick vi och la oss.

Lördagen: Började med hotellfrukost sedan vid halv 9 så var vi på hallen. Tränade på is fram till lunch och eftersom det var våran första gång på is för säsongen så tog vi det lugnt. Vi åt lunch och sedan åkte vi till vintersportcentret där vi fick testa några övningar ur det officiella fystestet. Det var inte som vi hade tänkt oss, men roligt att testa på. Här är bilder på några övningar.
  
   

Efter fystestet gick vi till hotellet och sedan åkte vi till hallen igen för att äta middag och spendera någon timme till på is, sedan blev det hem och sova.

Söndagen: Började även den med underbar hotellfrukost. Sedan vidare till hallen för att spela en 6 omgångars match. Sedan runt halv ett så begav vi oss hemöver och var hemma runt tre. Kvällen blev lugn och spenderades med mat och tv tittande.
 
 

På måndagen vid lunch gick tåget ner till Stockholm igen. Det var min helg, hoppas att ni också hade en händelserik helg!

Kan ju påpeka att alla bilderna är tagna med mobilkamera vilket resulterar i den inte alltför höga upplösningen.

Nu ska jag städa, hejs.

/ n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0