22 Augusti

Idag är det måndag och dagen till ära har jag jobbat efter cirka 10 dagar ledighet. Skönt att få igång vardagen igen men samtidigt oskönt. Men jag älskar mitt jobb, sådetså.

När jag kom hem så gav jag Mysan lite kärlek och vi tillsammans passade på att städa undan papperstussar under soffan. Ja, vi gör det faktiskt tillsammans. Kanske inte har samma mål med det hela men. Jag skjuter ut dom från soffan och hon skjuter tillbaka dom. Men tillslut fick vi bort alla.

Och ni som inte förstår alls vad jag pratar om så är det så att min katt My tror att hon är en hund. Hon älskar att leka "aport". Jag kastar papperstussar, hon hämtar, släpper den vid mig och jag kastar igen. Det slutar alltså med en heldel papperstussar under soffan.


Aja, nu sitter jag i soffan med katten sovandes bredvid. Jag borde äta någon middag men jag är inte så hungrig. Men får se om det blir någon mat eller om det kanske blir något lättare som kräm eller flingor?

/ n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0