Börja om från början?

Halloj!
 
Det var inte igår så att säga. Vet inte vart jag ska börja. Det har hänt endel saker i livet under tiden jag inte bloggat, bor förövrigt inte längre i Sundsvall utan flyttade förra måndagen ner hit till Stockholm på heltid! Nu har jag bott här i lite mer än en vecka och jag trivs kanon. Klart att man saknar folk där hemma men de finns kvar.

Tanken var ju att flytta hit för att plugga men jag kom inte in på skolan så under sommaren har jag sökt jobb som en tok här i sthlm men utan resultat. Men förra sen föll nått från himmelen och jag hade plötsligt jobb om jag ville. Så förra onsdagen började jag att jobba som personlig assistent och har jobbat ons-lör förra veckan var ledig söndagen och nu ska jag jobba mån-sön denna veckan. Det känns jätte bra och jag trivs!

Såklart var det dock en stor omställning från att gå från att ha jobbat på ICA till personlig assistent men det känns som sagt väldigt bra.

Har jobbar 7-14 de tre senaste dagarna vilket innebär uppstigning vid strax efter 5, har varit hyffsat trött men så skönt sen när man slutar tidigt och har hela dagen kvar. Så idag börjar jag 14-21 så idag blev det en rejäl sovmorgon, har nyss ätit mig frukost och ska bara ta det lugnt fram till 13 då jag måste gå till bussen.

Men nu ska jag fixa till mig lite och sedan bara ta det lugnt och lyssna på musik oså. Men jag ska försöka att skriva iallafall ett inlägg om dagen här från och med idag!

/ n


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0