10 december

Fan vad jobbigt det ska vara med vissa saker ibland. Varför tar jag ens åt mig? Jag har inte gjort nå fel!

Okej, jag ska berätta..
Mitt sl kort tog slut igår och eftersom jag tog bussen vid 7 imorse så hade inte pressbyrån öppnat vilket jag inte såg som ett problem utan valde att åka med sms-biljett. Vägen till jobbet var det inga problem alls.

Men nu ikväll när jag skulle åka hem så visade jag som vanligt upp telefonen och min sms-biljett för chaffören. Han tittar länge och säger sedan att "jag vet hur en falsk biljett ser ut". Han antog alltså att min biljett inte var ett dugg äkta utan att jag knåpat ihop den själv?

Jag sa att den inte var ett dugg falsk och frågade vad det var som var fel på den. Fick inget svar utan han fortsatte med att säga att han visste hur en falsk biljett såg ut. Jag fick iallafall åka med men han sa att jag skulle åka dit om det kom kontrollanter typ.

Jag kanske är den mest ärliga personen när det gäller såna här saker och är kanske en av dom få som ens skickar iväg det där jävla smset också blir man bemött sådär. Personer som inte känner än som antar att man förfalskar saker eller ljuger dom rätt upp i ansiktet förstår jag mig inte på.

En sak är då säker att jag tar åt mig även fast jag inte gjort nått fel. Men det som känns jobbigt är just det att folk tar en som oärlig fast man i självaverket aldrig skulle göra nå dyligt!

Helt galet irriterad är jag både på chaffören och på mig själv att jag ens bryr mig. Det enda jag satt och hoppades på hela bussresan hem var att det skulle komma kontrollanter så att de kunde visa att den var äkta!

/ n


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0