Ont i magen

Nu sitter jag här vid datan. Dagen har spenderats åt att inhandla lite smågrejer inför resan, umgås med familjen, myst framför tvn, varit och sagt hej då till mormor och morfar och såklart packat ihop de sista. För imorgon gott folk så börjar min och tjejernas resa mot varmare breddgrader! Det ska bli så sjukt underbart och jag tror att vi kommer ha det så roligt tillsammans, men denna jävla resfeber håller på att ta dö på mig känns det som. Så mycket tankar som går runt i huvudet och det känns som att jag skakar konstant.

Men nervositeten brukar försvinna när man väl sitter på planet och man vet att man är påväg. Ska bli grymt spännande att åka iväg själv och behöva vara självständig. Tror att vi kommer fixa det gallant. Tåget går härifrån klockan 8 imorgon bitti, ska träffa tjejerna på stationen och sedan väntar en tåg resa ner mot arlanda. Väl där blir det mat, in checkning och tax free. Klockan halv 3 ska planet lyfta och vi är påväg! Vi är väl framme i thailand runt 00:00 svensktid då är klockan 06:00 i thailand.

Direkt när vi har landat i Bangkok så kommer vi gå vidare mot inrikes och nästa plan som ska ta oss till Phuket flygplats. Den flygresan tar väl cirkus en timme. Väl framme i Phuket väntar en bil på oss som ska ta oss till hotellet, tar väl cirka 45 min från flygplatsen. Sedan blir det att äta lunch, byta om till bikini och ta vara på dagen. Är nog framme vid hotellet runt 11 så har hela dagen framför oss. Blir en glassig dag på stranden. 

Just ja, jag har skaffat en resdagbok som jag kommer att länka i slutet av detta inlägg. Jag vet inte vilken av bloggarna jag kommer att använda mig av, men troligast kommer jag mest att skriva på den andra bloggen men kommer nog också slänga in ett inlägg här. Ni får checka båda helt enkelt, så ska jag försöka bjuda på så mycket som möjligt av våran tripp. Hoppas att det uppskattas! 

Tåget går nu om cirka 8 timmar och jag är svin nervös, börjar förstå att jag imorgon ska sitta 10 timmar på ett flyg påväg till paradiset. Det är med skräckblandad förtjusning som man tänker på flygningen. Hoppas verkligen att den går bra, helt felfri. Nu hoppas jag att min syster ringer snart och säger att jag ska hämta henne så att jag sedan kan lägga mig ner i sängen och "sova".

Kommer att sakna alla mina nära och kära här hemma såklart. Familj, släkt och vänner. Hoppas att ni får det bra här hemma i kalla/regniga sverige så ses vi igen i början på november. Jag älskar er, ni vet vilka ni är <3 

Extra mycket kärlek till min familj:
Mamma
Pappa
Syster
 

Hoppas att ni får det bra, för det ska jag ha! :) Nästa gång skriver jag från playan!

Resdagboken:
http://www.resdagboken.se/Default.aspx?documentId=24&section=journey&journeyId=366774&userId=265585

/ n

Kommentarer
Postat av: Mamma!

Älskar dej gumman!ha en helt underbar semester och sola lite åt mej oxå.Dom andra hälsar!. Va rädda om er.Puss och kram.

2009-10-17 @ 21:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0