Bangkok

Halloj!
Förlåt för den dåliga uppdateringen men det trådlösa nätet har inte funkat här. Men nu har jag fått igång det och hoppas att det fortsätter funka.

Iallafall igår landade vi i bangkok efter en ganska omtumlande flygning. Efter lite ostadigt väder så var det mycket skönt att kommer ner med båda fötterna på jorden igen. Från flygplatsen blev det taxi till hotellet.

Vi bor på ett jätte fint hotell här i bangkok. Vi bor i en svit på 17de våningen. Det är som en lägenhet som är större än vårat hus.

Idag måndag började vi dagen med en tidig uppstigning, nämligen klockan 06:15 (!) då gick vi ner för att äta frukost. Vid 07:30 blev vi hämtade av en bil som vi skulle åka med på en tripp. Vi fick nämligen extra pris på en guidad tur när vi bokade bil från flygplatsen så vi tog den. Turen började iallafall vid piren där vi med en massa andra människor skulle åka båt i bangkoks kanal. Det var en trevlig tripp med olika sevärdheter. Kändes dock som att man begfann sig i göteborg och åkte paddan.

Efter båtturen så skulle vi på "statsguidning" men det visade sig vara endast stopp vid en massa försäljare som, skräddare, diamant grej m.m. Mycket jobbigt!

Efter att vi bilvit avsläppta vid hotellet vid 12:00, gick vi upp, bytte kläder och tog taxi till MBK. Där åt vi lunch på en gång och  det blev med ett trevligt återseende som vi slank in på mc donalds för att äta oss ett meal. Sedan blev det shopping för hela slanten! Var där i ca 5 timmar, då kropp och framförallt ben och fötter sa ifrån. Vi åkte hem, duschade och har nyss kommit hem från "marknaden" där vi ätit oss en middag bestående av pizza. Snacka fettis dag. Fick även med oss några påsar hem från marknaden med grejer.

Kan ju meddela att dagen har givit endel upplevelser. På MBK såg vi självaste Runar, ni vet han som varit tillsammans med Carola. Var väldigt coolt kan jag lova. Sedan på resturangen som vi satt och åt middag på så befann sig ingen mindre än Andreas Jonsson. Pappa vinkade in honom till vårat bort när han var på väg att gå och han var en mycket trevlig prick. Tog i hand och snackade med oss.

Just nu sitter hela familjen ute i vardagsrummet och tittar på tv och äter gott. Imorgon blir det pressa och sedan en guidad cykeltur. Hoppas det blit bra! Allt bra med oss annars, hemlängtan är stor samtidigt som man inte alls vill åka hem.