Klassfest

Igår var det fredag och det var en allmänt stressig dag för lilla mig. Dagen börjdade med skola, hade arbetsmiljö och säkerhet i typ 1 timme, efter fick jag börja promenera bort mot körskolan eftersom jag skulle ha min första riktiga körlektion. Det gick super! Efter det kilade jag med raska steg bort mot skolan igen då vi hade svenska. Kunde dock inte mederka så länge i lektionen då jag hade det superviktiga matte b provet klockan 1 borta på hedbergska, så strax före 1 började jag dra mig bort. Och ja, provet tog typ 40 min att göra. Jag hade rätt på 4 uppgifter av 5 och jag behövde tydligen ha alla rätt så det blir till att göra ett nytt prov på tisdag i veckan. Suck!

Efter provet var det att dra på speeden i benen och traska mot bussen. Var hemma runt halv 3 och då var det bara att slänga sig in i duschen och börja göra sig iordning inför kvällen. Skulle träffa upp Malin inne vid stan vid 5 för att åka till kovland och ha klassfest. Väl hemma hos Malin började vi med att koka ihop maten. Sedan blev det till att äta och umgås. Efter maten blev det mer snack och sedan lite musik och spel. Runt halv 11 så åkte vi in mot stan och studentfesten på stadshuset. Tyvärr var det några som varit med tidigare under kvällen som inte följde med in vilket var tråkigt, men det kommer fler gånger hoppas jag! Vi var 8 stycken som följdes åt in och det var dött till en början med blev lite bättre mot slutet. Sedan blev det till att åka hem och slänga sig i säng! Hade en mycket trevlig fredagskväll med klassisarna

Idag drog jag mig upp ur sängen runt halv 1 då vi skulle in till stan för att titta på invigningen av sm-veckan här i Sundsvall. Det var blåsigt och kallt som bara den så vi stannade bara en kortis. Stannade bland annat för att titta då 2 killar som kör skoter på elit nivå hoppade lite. Sedan åka jag hem, åt mat och lite godis och nu sitter jag här. Är svinigt trött och funderar starkt på att krypa ner i sängen. Ska upp och träna imorgon, ska vara i hallen vid 10. Skönt att träna på morgonen så blir man pigg och har hela dagen framför. Skönt att sova ut också men träningen är nödvändig. Min morfar fyller år idag också så ett stort grattis till honom! Imorgon ska vi dit för att fira honom och förhoppningsvis får vi lite tårta :)

Ha en fortsatt trevlig lördagskväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0