Måååndag

Idag var det åter igen dags för en guldtroféetävling. Efter att ha haft tårtkalas och julskyltning skulle vi nu ha pulkåkning och isskulptering. På pulkåkningen skulle man ha 3 lag eller färre, varje lag skulle bestå av en kille och en tjej. Jag hade sagt att jag kunde åka men när vi kom dit började jag lite smått ångra mig. De hade gjort en specialbyggd backe till oss och den var inte alltför platt kan jag lova. Såg framför mig hur jag skulle bryta både armar och ben. Men sedan när det var våran tur att åka (man åkte 4 st samtidigt) så var det bara att sätta sig i pulkan och åka iväg. Starten gjorde hela loppet och tyvärr fick vi väl inte världens bästa start. Vi kom 3:a i vårat hit så vi gick inte vidare. Men det konstiga var att jag som var så himla nervös innan inte alla var rädd när vi väl åkte. Tur det.

Efter pulkåkningen blev det att borsta av sig all snö man fick över sig vid bromsningen och traska bort mot sjön där de andra i klassen som inte åkt pulka var i föll gång med att göra en isskulptur. Vi hade ett franskt tema, lite franskt klädda med mustash, baguette ogrejer. Så våran isskulptur fick bli eifeltornet. Grymt jobb gjorde dom! Den blev snygg, hoppas vi vinner det momentet. Vissa hade kameran med sig så bilder kommer kanske senare.

Nu har jag nästan nyss kommit in. Kom hem runt 2 och då gick jag direkt ut med hunden i skogen. Nu ska jag ta och sling mitt hår ljust. Håll tummarna att det blir bra! Varför jag gör det ljust är inte för att jag inte trivs i mörk utan för att när vi åker till thailand så kommer håret blekas och om jag då är så mörk som jag är nu så kommer det bara bli fult så jag bleker det nu så att det kommer se lite normalare ut när vi kommer hem.

Cyaa


Kommentarer
Postat av: maria

Jag håller tummarna för att ni vinner!! :D

2009-02-24 @ 17:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0