Vilken lång dag det har varit

Klockan är nu halv 9 och det känns som att jag skulle sovit för längesen och att klockan skulle kunna vara mitt i natten. Ställde klockan på halv 11 imorse för att inte sova bort hela dagen. Jag klev då upp, satte mig med frukosten i soffan framför tvn och sedan städade jag upp lite på mitt rum. Efter det så kom mamma hem och jag trodde att vi skulle ut och plocka svamp men då skulle vi vänta på att Karin skulle ringa och det blev inte föräns vid halv 4 ungefär. Så då drog vi iväg till skogen alla tre för att plocka lite svamp. Det var min svamp debut för övrigt. Jag hade tänkt att plocka lingon medans dom andra två plockade svamp men jag ångrade mig snabbt och började även jag plocka svamp. Jag hittade massor och hade i slut änden plockat mer svamp än både mamma och Karin.

Vi var ute i drykt två timmar och strosade mitt ute i skogen. Myggen och svetten gjorde oss sällskap. Såg dock vaken björn eller älg, happy me! Har lite björn fobi när man är i sån där skog. Känns som att dom skulle trivas som fisken i vattnet och däröfr dyka upp framför en bara för att det är jag. Men jag slapp, händer väl någon annan gång.


Här får ni en bild på min och mammas fångst.

När vi hade svampat klart så åkte jag och mamma för att handla lite mat, åkte sedan hem för att äta den och det var mums. Efter maten blev det att ta på sig målarkläderna och gå in i systers rum för att måla lite. Gick på en kick och sedan blev det en efterlängtad dusch.

Nu sitter jag här men ska snart bege mig till vardagsrummet för att glo film med de andra i huset. Har lånat männen som hatar kvinnor av morfar så det blir den som visas ikväll med lite naturgodis som till tugg. Mysigt hurrunini!

/ n


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0