Vatten krig

Som sagt så firar dom nyår här i thailand just nu. De började fira idag och det kommer pågå i 2 dagar till. Det kallas song kran och dom firar med vatten krig. Helt sjukt. Idag runt 12:00 på dagen så gick vi ut mot vägen med våra vatten pistoler och efter hela vägen på kanterna så stod det personer överallt med pistoler och stora tunnor med vatten i. Alla som åkte föbi blev ju hyffsat blöta kan jag lova.

Det stod bland annat folk mittemot oss som inte var lika snälla som oss. Dom hade nämligen mycket vatten och det var iskallt! Och då menar jag verkligen iskallt. Dom hade nämligen is i sitt vatten och man fick ju några såna hinkar över sig. Bland annat när jag stod och filmade och hade kameran i andra handen så kom det en thailändare bakifrån och tömde en hink över mig och sa "happy new year". Kan ju lova att jag skrek ganska högt vilket kommer att höras på videon.

Nu är klockan 23:00 här och kvällen har vi spenderat inne i Saladan (stan). Ätit god mat och glott lite i affärer. Kom hem för ungefär 2 timmar sedan, då spelade vi lite spel och nu liggar jag och cassandra inne på vårat rum och ska snart sova. Kan ju även påpeka att när vi kom in till saladan och började närma oss stället som vi skulle äta så stod det fullt med turister med massa vatten och vem tror ni belv blöt? Jo, jag! Killen sprang direkt fram mot mig med sina två flasor med vatten och tömde ut dom över min rygg. Så från att vara ny duschad och torr var jag blöt och kall. Det är väldigt fuktigt här nere också så även fast det är varmt så torkar inte kläderna så där satt jag på resturangen helt blöt.

Bjuder på en bild som jag tog lite snabbt idag innan vi skulle åka till stan. Så här ser jag ut efter 3 dagar i thailand. Kan säga att jag är ganska röd och har ont som fan på bröstet och axlarna även fast jag spenderat dagen i skuggan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0