Dagens händelser

Idag är det en vecka sedan vi åkte hemifrån. Vi mår bara bra allihopa och solbrännan börjar ta sig. I luften är det cirka 40 grader varmt och 30 i havet.

Idag har vi varit ute på utflykt, med spända av förväntan åkte vi med bil ifrån hotellet imorse vid 08:40 mot djungeln. Väl framme blev det long tail genom djungeln och regn skogen. Det var väl inte sådär jätte mycket att se och med en liten besvikelse såg vi fram emot en strand med bad. Första ö stoppet blev en öde ö mitt ute på havet där det var cirka 50 grader. Inte så jätte populärt fårn våran sida som redan var dränkta i svätt och endast ville ta oss ett bad. Stannade där cirka 3 minuter och sedan åkte vi till ännu en strand. Där fick vi äntligen bada och det var väldigt skönt!

Efter det så åkte vi till en liten by där vi fick börja med att ta på oss kläder (t-shirt, byxa) och sedan gå cirka  5 km under gassande sol.  Väl mitt ute i ingenstans så var vi framme hos en familj där vi skulle få äta lunch. Vi fick börja med att dricka ur kokosnötter och sedan även smaka på dess innehåll. Det var väl sådär, en annorlunda smak men nu har man testa något nytt.

Sedan var det dags för mat. Vi åt och dom såg på. Kan ju inte påstå att det var lite mat man fick, de kom med nya skålar hela tiden och tillslut tog det stopp. Till efterrätt fick vi smaka färsk frukt direkt plockad från skogen. Det var 2 sorters mango och papaya. Det var det bästa på den måltiden.

Efter det så trodde vi att vi skulle få åka hem, men ikke san ikke. Då var det dags för guiden att gå för att be, han sa att han bara skulle vara borta i cirka 30 minuter. Men tro mig 30 minuter mitt ute i djungeln känns som en evighet! Efter en stund så kom han iallafall tillbaka och vi fick gå dom roliga 5 km igen. Väl framme vid hamnen så fanns det ingen båt och vi fick även nu sätta oss för att vänta på att få åka hem.

Vi kom iallafall hem till hotellet på eftermiddagen och då slängde vi oss alla i havet efter att ha tagit vätskeersättning. Huvudet dunkade och kroppen var trött. Nu har vi precis kommit hem efter en god middag inne i saladan. Vi har även bestämt oss efter dagens tur att vi inte orkar resa vidare imorgon utan stannar istället här i 1 natt till och åker istället till phi phi på söndag. Nu sitter vi och väntar på att klockan ska bli 15:45 hemma då det ska sändas på radio guld om en tävling som pappa var med på. Daniel (cassandras pojkvän) var den tappre som stället upp istället för pappa. Det var 5 kamp på nöjeshallen. Heja Daniel!

Jag vet inte vad som hände med bilderna i förra inlägget. Har märkt att de inte går att klicka upp i större format. Tråkigt, får se om jag slänger in ett till inlägg med samma bilder för ett nytt försök. Kommer även in bilder från dagens bravader i ett annat inlägg.

Hoppas att alla mår bra så hörs vi!