ännu en ny vecka

så var det måndag igen efter en kort och intensiv helg! tur att det är lov vill jag lova :) I fredags efter att ha ätit en gd middag begav jag mig upp till elin, vi pratade endel och hade trevligt :) skulle upp klockan 6 nästa morgon så det blev ingen sen kväll för mig inte, kom kanske i säng vid halv 11 eller nått.

på lördags morgonen ringde mobilen som var ställd på 06:15. jobbigt, att få upp sig ur sängen! när jag väl klivit upp så hade jag sjukt ont i magen, nervös. åt en macka och ett glas oboy och sedan vid 7 åkte vi in till hallen. var framme ungefär halv 8 och då gick vi ut för att gå en promenad som uppvärmning. sedan började matchen klockan 8 då vi mötte ett härnösand gäng. vi vann den matchen med typ 8-2 eller nått, vi vann iaf :) skönt som fan att börja med en vinst kan jag lova. efter den matchen var det ungefär 2 timmar kvar tills nästa match skulle spelas. den började 13:15. laget åkte till max för att handla mat och åkte sedan hem till linn för att käka där. hyffsat seg blev man av att sitta i soffan och titta på tv. när klockan började närma sig kvart i 1 åkte vi ner till hallen igen. tog våran "uppvärmnings" promenad och sedan drog matchen igång :) mötte då ett skvadern lag. vi förlorade den matchen tyvärr. kommer inte ihåg några siffror. men vi spelade jätte bra och hade lika gärna kunnat vunnit! :) matchen var slut ungefär vid halv 4 eller nått. och då begav vi oss hemmåt! vilket var underbart efter att ha varit i hallen exakt hela dagen.

på kvällen efter att ha ätit, tog jag moppen till ida :) med min vanliga tur så började det såklart regna :/ as läskigt att åka när det ligger löv och är blött på backen. men jag klarade mig överlevande hem senare på kvällen :)

söndagen började lika underbart som lördagsmorgonen. vi skulle spela våran andra morgonmatch :/ jobbigt som fan! klockan var återigen ställd på 06:15. jag klev upp, åt frukost och sedan begav ju oss. tog oss våran promenad och sedan blev det blodigt allvar :p morgonmatchen var nämligen våran avgörande vi behövde spela den matchen oavgjord eller med vinst för att gå vidare till slutspel. vi mötte ett sundsvallslag och den matchen vann vi :D himlans glada vi blev då! då vi vann den sista matchen innebar det också att vi vann våran grupp också! :) eftersom vi vann matchen gick vi som sagt vidare till slutspel, vilket innebar att vi spelade match igen vid 11:00 och 14:00. tufft. första matchen var slut vid typ halv 11, vi slängde i oss en varsinn macka och sedan var det dags att gå ut på isen igen! matchen gick tungt för oss och vi gav upp. vilket innebar att vi klockan 14:00 spelade om 3 pris.

eftersom vi gav upp matchen, spelade vi inte så länge utan fick då ungeför 1½ timme fram till nästa match. vi drog då iväg till skönsberg där vi åt på en kina resturang. det var väl behövd mat som då fick åka ner till min mage :) men trött som bara den var vi, jag höll på att somna. vi åkte sedan tillbaka till hallen där linn (våran skipp) blev intervjuad av sundsvalls tidning. vi mötte nu samma lag som vi spelade mot på morgonen då vi vann. denna matchen slutade tyvärr inte med samma resultat vi förlorade med 9-1 :/ tunga siffror. men det är inte så illa som det låter vi var med i matchen och blev inte alls helt utklassade. de fotade öven från tidningen under första omgången på den matchen och det var jobbigt eftersom man typ tappade fokus. menmen, det slutade med att vi som sagt förlorade matchen men vi kom 4:a sammalagt vilket var ett bra resultat ! även om det kunde varit bättre menmen :)

imorse vaknade jag av att jag hade fått 3 sms :p alla med den glada nyheten att jag var på första sidan i tidningen! pinsamt som fan.. okej, om det hade varit en liten bild men nu snackar vi HELA framsidan! usch,usch. dock, fanns det en mycket bra artikel inne i tidiningen där de tar upp om hur dåligt med ungdomar det finns i klubben. det finns alltså 2 juniorlag sammanlagt i sundsvall. vilket är jätte synd. det är en rolig och trevlig sport!

idag är det måndag och lov veckan har precis startat! så himla undebart att ha fått sova ut. har ingenting speciellt planerat idag. blir väl att ta det lugnt och vila efter helgensmatcher.

nu tror jag att jag ska ta och titta på ett andra avenyn avsnitt :) ha en bra dag !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0