En seg söndag

Tror att jag har lyckats somna 3 gånger under dagen och ändå sitter jag här och gäspar så att käkarna håller på att gå urled. Tror att jag ska dra mig härifrån nu och krypa i säng.

Men först ska jag berätta hur dagens slutspel slutade. Imorse klev jag upp 6, matchen började 8 uppe i härnösand. Efter första omgången blev det så att vi endast spelade på 3 personer istället för 4 eftersom Linn hade så ont i sin arm. Hoppas att hon blir bättre! Vi mötte ett lag från Sveg som kommit 2:a i deras grupp (vi var 3:a i våran). De första omgångarna blev 0:ade och vi spelade väldigt bra. Sedan hade vi lite oflyt och tappade en 3:a i 4:de omgången då min sista sten vickade lite för långt. Men vi fortsatte kämpa. inför sista omgången (8:de) behövde vi ta en 4:a för att spela oavgjort och en 5:a för vinst. Vi lyckades tyvärr inte med det utan när jag lagt min sista sten så blev det en 3:a. Vi förlorade alltså med 1 poäng. Slutresultatet blev 5-4.

Helgen har varit rolig, jobbig och lärorik! Vi har spelat väldigt bra och det känns verkligen som vi förbättrat oss så enormt mycket från förra säsongen. Tjejernas klass bestod av 2 grupper med 5 lag i varje grupp. Vi kom 3:a i våran grupp och 5:a sammanlagt i hela tävlingen.

Nu är denna helg med tävlingar över och jag känner mig sjukt laddad inför JSM nu. Då ska vi gå in för att vinna, och spela 100 %. Efter helgens spel känns det som att en bra placering i JSM är fullt möjlig.

Nu är det endast 3 dagar kvar till julafton och jag kan inte påstå att jag känner någon julstämmning alls. Tråkigt men sant. Får hoppas att den dyker fram.

Nu ska jag göra mig färdig och krypa till sängs. Vi hörs imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0